پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226821
آيا پاداش آن تيمي که توانسته نرخ تورم بالاي 40 درصد را الان به زير 8 درصد برساند و رشد منفي 6.8 را به 4.4 برساند اين است که آن را بپاشانيم؟
تاریخ انتشار : 1395/08/05 09:59:43
نمایش : 983
سخنگوي دولت در واکنش به برخي اظهارنظرها مبني بر لزوم ترميم کابينه در حوزه اقتصادي گفت: تيم اقتصادي دولت چه بد کرده‌اي داشته که جابه‌جا شوند؟

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ محمدباقر نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه در برنامه امشب گفتگوي ويژه خبري شبکه دوم سيما، با اشاره به برنامه دولت در راه اندازي 7500 واحد توليدي نيمه فعال و راکد در سال جاري اظهارداشت: از طريق 2 مسير پرداخت تسهيلات را به واحدهاي توليدي در پيش گرفته ايم که در وهله اول اين تسهيلات از طريق ستاد رفع موانع توليد در استان ها به واحدها پرداخت شده که طبق آخرين گزارش ها از ابتداي سال جاري تا 4 آبان ماه 6 هزار و 595 واحد از طريق اين ستادهاي رفع موانع توليد استاني و همچنين 7 هزار و 82 واحد توليدي نيز به طور مستقيم از بانک ها تسهيلات دريافت کرده اند.

وي افزود: بنابراين در ابتداي سال جاري تا کنون 13 هزار و 677 واحد توليدي به ارزش 9 هزار و 884 ميليارد تومان از بانک هاي مختلف تسهيلات دريافت کرده اند.

رئيس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينکه در 3 ماه نخست امسال 750 هزار فرصت شغلي به طور خالص ايجاد شده است، تصريح کرد: 1 ميليون 250 هزار نفر وارد بازار کار شده بودند که از اين تعداد 750 هزار نفر توانستند شغل مورد نظر خود را بدست بياورند.

نوبخت با اشاره به بودجه عمراني 37 هزار ميليارد توماني مصوب در بودجه 95 گفت: تا امروز 14 هزار 400 ميليارد تومان اعتبارات طرح هاي عمراني پرداخت شده و در روزهاي آينده 20 هزار 500 ميليارد تومان ديگر نيز براي پرداخت به پيمانکاران پرداخت خواهد شد.

وي در پاسخ به اين سوال که در مسئله ترميم کابينه برخي معتقد بودند که با توجه به وجود مشکلات اقتصادي ترميم در اين زمينه لازم بيشتر احساس مي شده و لازم بوده که نظر شما در اين زمينه چيست؟ و آيا تيم اقتصادي دولت تا پايان بدون تغيير به کار خود ادامه مي دهد؟ گفت: برخي ها نوشته بودند وزير اقتصاد بايد تغيير مي کرد يا استيضاح مي شد بنده سوالم اين است که چرا بايد اين اتفاق بيافتد؟ چه بد کرده اي آنها دارند که بايد آنها را در اين فصل با نيروهاي ديگري جا به جا کنيم؟

سخنگوي دولت ادامه داد: اقتصاد کشورمان توسط يک ستاد به رياست آقاي رئيس جمهور اداره مي شود که هم وزراي اقتصادي و هم مشاورين اقتصادي آقاي رئيس جمهور حضور دارند و در اين جلسات همه مسائل بايد مطرح شود تا با يک اجماع نظر بتوانيم انها را اجرايي کنيم.

نوبخت افزود: بنده سوالم از شما اين است که آيا پاداش آن تيمي که توانسته نرخ تورم بالاي 40 درصد را الان به زير 8 درصد برساند و رشد منفي 6.8 را به 4.4 برساند، آيا بايد اين تيم را بپاشانيم؟ تيمي که منسجم، هماهنگ و هم‌فکر دارند عمل مي کنند و آثار کارشان را هم داريد مي بينيد.

وي بيان کرد: در شرايطي که قيمت نفت پايين آمد و تا دي ماه سال گذشته هم که تحريم ها برداشته نشده بود، در اين شرايطي که داشتيم اين تيم اقتصادي توانست نرخ تورم را تقليل دهد که در اين ارتباط بنده از وزير اقتصاد و رئيس کل بانک مرکزي دفاع مي کنم.

رئيس سازمان برنامه و بودجه درباره ارائه لايحه بودجه96 اظهارداشت: پيش نويس لايحه بودجه 96 تا 7يا 8 روز آينده به هيات وزيران ارائه خواهد شد، همچنين لايحه مورد نظر در موعد مقرر هم به مجلس تقديم مي شود.

نوبخت درباره پرداخت مطالبات گندم کاران گفت: بر اساس آخرين گزارشي که دريافت کرده ام تا الان 13 هزار و 300 ميليارد تومان به گندم کاران پرداخت شده و 1 هزار و 300 ميليارد تومان ديگر از مطالباتشان باقيمانده که با توجه به تدابيري که انديشيده شده تامين اعتبار مورد نظر صورت گرفته و طي امروز و فردا پرداخت مابقي مطالبات و توزيع آن بين گندم کاران آغاز مي شود و در نهايت و حداکثر يک هفته آينده تمامي مطالبات آنان به طور کامل پرداخت خواهد شد.

وي درباره پرداخت مطالبات بازنشستگان و پاداش فرهنگيان نيز اظهارداشت: مطالبات سال93 بازنشستگان و پاداش فرهنگيان به طور کامل پرداخت شده و همچنين مطالبات سال 94 آنها با 5 هزار ميليارد توماني که در بودجه در نظرگرفتيم ظرف يک ماه آينده پرداخت خواهد شد.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html